Weer terug in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Weer terug in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Weer terug in Lima

Door: José

20 Oktober 2016 | Peru, Lima

Om 7.30 uur vertrokken we weer per boot. Tijdens de ochtendwandeling gisteren had mijn schoenzool besloten om los te laten. Alleen de hak zat nog vast. Dat loopt ontzettend beroerd. Met wat ingrediënten uit de jungle had ik de zool aan de schoen vastgebonden, maar dat houdt natuurlijk niet lang. In de jungle verkopen ze ook al geen lijn, maar ze waren wel bereid om ons vandaag even onderweg bij een schoenmaker af te zetten. Zo gezegd, zo gedaan en mijn schoen is weer als nieuw. uur weg met boot. Aan service bij deze lodge geen gebrek. Om 11 uur waren we weer op het vliegveld. Onze vlucht van13.45 uur vertrok om 15.05 uur. Tussenlanding gemaakt in Cusco en om 16.35 uur weer vertrokken. 17.43 uur was de landing in Lima. Overal wordt aangeraden om vooral een officiële taxi te nemen. Buiten staan ze met hun kaarten te schermen, maar vragen meer dan de officiële prijs. Het verschil steken ze in eigen zak. Dus ging ik onder hun prijs zitten. Er kwam een man aan die ons voor die prijs wel weg wilde brengen. Niet officieel, maar het zag er goed uit. Hij heeft ons keurig afgezet bij het hotel en kan zijn gezin blij maken met het extraatje dat hij vandaag heeft verdiend. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar het was heerlijk om de officiële taxi (dieven) het nakijken te geven.

Actief sinds 24 Sept. 2016