Aguas Calientes - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Aguas Calientes - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Aguas Calientes

Door: José

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2016 | Peru, Aguas Calientes

Vanmorgen zijn we per trein vertrokken naar Aguas Calientes. Een klein dorp met straatjes boven elkaar aan weerskanten van de rivier. Het plaatsje wordt uitsluitend gebruikt voor vervoer naar Micha Picchu. Het bestaat dan ook uitsluitend uit eettentjes en souvenirtentjes. Na aankomst ben ik wederom op bed gaan liggen en heb mijn kamergenoot erop uitgestuurd een dokter, apotheek of iets dergelijks te vinden, want zo kan ik echt niet verder. Voor elf uur was het recept en de medicijnen binnen. Waarschijnlijk een antibioticakuur, omdat wordt gedacht aan een bacteriële infectie en pillen om de diarree te stoppen. Alle pillen zijn roze en oranje. Van de stoppillen had ik er maar vier gekregen en je mag er 16 maximaal hebben. Ze leken iets te helpen, dus heb ik er nog 12 bij laten halen. In ieder geval gaat het drinken makkelijker en lukt een beetje eten ook wel. Gevaar voor uitdroging is even geweken, mede doordat het hier regent en vanmorgen slechts 6 graden was.

In de middag hebben we door het dorp gelopen. Op zich wel een leuk geheel, maar pas op als je iets koopt. Ze rekenen ineens andere prijzen of geven verkeerd of helemaal geen geld terug. Voor eten kan je beter iets afwijken van de rivier, want dan kan je goedkoper en beter eten krijgen, dan op de hoofdroute. We hebben het dan slechts over een paar meter. Al is het veel minder dan normaal, ik probeer zoveel mogelijk normaal mee te eten. Drinken geeft vanavond geen problemen meer.

Actief sinds 24 Sept. 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 10847

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 03 November 2016

Rondreis door Peru, Ecuador en de Galapagos

Landen bezocht: