Jungle - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Jungle

Door: José

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2016 | Peru, Puerto Maldonado

Op het programma staat de vlucht naar de jungle gepland. We gaan samen heel stoer naar het ontbijt. Elk een beetje fruit en ik werk een heel broodje naar binnen. Met de taxi worden we naar het vliegveld gebracht. Bij het inchecken krijgen we te horen dat onze vlucht een uur vertraging heeft en pas om 12.45 uur zal vertrekken. We besluiten nog niet door de douane te gaan, zodat we nog kunnen eten en drinken. Vervolgens heeft mijn reisgezel zich een uur verzet tegen zijn maag, maar toen kwam de mededeling dat hij het herentoilet ging bezoeken. Mannen kwamen en gingen, maar hij kwam niet terug. Soms zag ik mannen meerdere keren heel kort naar binnengaan en terugkeren. Mijn conclusie was dat er veel urinoirs en een zittend toilet is, die iemand nu bezet hield. Na 20 minuten ben ik toch maar naar de ingang gelopen en heb zijn naam geroepen en vervolgens gevraagd of alles goed was. Er volgde twee keer een ja. Stelt mij dan toch weer gerust. Je zal immers maar in zo'n hokje flauw gevallen zijn.

Even later kwam hij terug. Hij bleek om en om de zaak weer geleegd te hebben en had wel trek in eten. Dat werd een fruitmaaltijd. Daarna kwam de misselijkheid weer terug. Tegen de nieuwe vertrektijd kwam eindelijk onze vlucht op het lijstje te staan en zijn we de douane door gegaan. Een gate was toen nog niet bekend. Even later werd die bekend en iedereen ging daar in de rij staan. Wij bleven zitten in afwachting dat de rij zou gaan lopen. Dat gebeurde niet. Er kwam een andere gate op het bord te staan en de rij ging massaal daar staan. Vanaf onze plek konden we het prima volgen. Uiteindelijk vertrok onze vlucht om 1420 uur, twee en een half uur te laat. Om 15.35 uur aankomst en vervolgens 20 minuten met de bus. De rest van de passagiers wisten niet dat hutkoffers niet in die bootjes vervoerd konden worden en moesten overpakken, terwijl de rest opgeslagen zou worden. :euk om naar de kijken, maar mijn reisgenoot bekeek liever de toiletten. Na 90 minuten met de boot kwamen we in de Eco Lodge in de jungle aan. De eigenaar maakte van mijn reisgenoot zijn eigen project. Hij liet zijn personeel een drankje van drie soorten thee bereiden en via een Deense arts kreeg hij twee pillen. Een die avond en een de volgende morgen, maar dan moest hij wel eten. Zelfs daar werd voor gezorgd. Het leken wel wonderpillen, want zijn diarree stopte direct. Eten ging moeilijk, maar hij kon wel iets eten. Bij mij bleef het water, maar het bleef er langer in en voelde mij sterker worden. Kan nog geen volledige maaltijd op, maar ben niet ontevreden.

Actief sinds 24 Sept. 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10842

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 03 November 2016

Rondreis door Peru, Ecuador en de Galapagos

Landen bezocht: