Santa Cruz en Baltra - Reisverslag uit Isla Santa Cruz, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Santa Cruz en Baltra - Reisverslag uit Isla Santa Cruz, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Santa Cruz en Baltra

Door: José

01 November 2016 | Ecuador, Isla Santa Cruz

Vroeg op, want om 6 uur krijgen we nog een rondvaart. Met de rubberboten zijn we wat kleinere eilandjes af geweest. Onderweg waren er blauwvoet Jan van Genten, reigers, fregatvogels en dergelijke te bewonderen. We voeren een vennetje binnen en legden daar de boten stil. Het bleek een soort ontsluitingsroute van haaien en Manta Raysoorten te zijn. Het water was helder en er was een ondiep gedeelte, zodat zowel de haai als de Ray soorten te fotograferen waren. Er kwam zelfs een zeeschildpad voorbij en een pinguïn. Daarna terug naar de boot om te ontbijten en de koffers klaar te zetten voor vertrek.

Omstreeks 8.45 uur werden we al bij het vliegveld Baltra afgezet. Onze vlucht zou pas om 12.30 uur vertrekken, maar om 12.20 uur vlogen we al. Heerlijk als vluchten op tijd zijn. Om 15.00 uur plaatselijke tijd landden we in Guayaquil, 20 minuten eerder dan gepland. Beetje rond gewandeld en voor onze lunch gezorgd. Het voordeel is dat je dan een wifi-code krijgt, zodat de verslagen bijgewerkt konden worden op internet. Tjonge, wat krijg je een mail binnen als je even niet bereikbaar bent. Meer dan de helft kan direct worden weg gegooid.

Om 20.20 uur moest ons vliegtuig naar Schiphol vertrekken en was keurig op tijd. Tijdens de reis was het al gelukt om de stoelen te upgraden, dus we hadden bredere stoelen, meer ligstand en meer beenruimte. Dat reist toch een stuk comfortabeler. Eerst de aangeboden krant gespeld, maar had dat feitelijk al op internet gelezen en toen de nacht met vele films kijken doorgebracht. Hoewel de luiken en lichten meteen aan de nacht werden aangepast, kregen we gelukkig nog wel eten en gedurende de nacht regelmatig drinken. Af en toe doe ik een hazenslaapje, maar diep in slaap zal ik in bus of trein nooit komen, dus in de praktijk is dat een nacht doorhalen. Aan de andere kant heeft de dag vooral bestaan uit wachten op vliegvelden, dus heel moe zal het lichaam daar ook niet van geworden zijn.

Actief sinds 24 Sept. 2016