Floreana Island, Post Office Beach,Champion Island - Reisverslag uit Floreana Island, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Floreana Island, Post Office Beach,Champion Island - Reisverslag uit Floreana Island, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Floreana Island, Post Office Beach,Champion Island

Door: José

30 Oktober 2016 | Ecuador, Floreana Island

Een zware dag vandaag. Vannacht zijn we naar het eiland Floreana gevaren. Eerst een wetlanding gemaakt bij Cormorant Point en een wandeling gemaakt. Ook dit is een onbewoond eiland die vol staat met Holy trees. Onder de bast zit een stof die insecten op een afstand houdt. Het heeft ook een speciale geur. Vroeger werden van deze boom stukken in huis gezet, maar dat is niet meer gebruikelijk. In de Laguna op dit eiland wonen flamingo's. Van de in totaal 300 waren er nu acht te zien. De populatie blijft ongeveer gelijk, omdat ze slechts eens in de twee jaar een ei leggen. Er vlogen ook enkele fregatvogels over met de karakteristieke rode blaas op hun keel. Het strand wordt gebruikt door schildpadden om hun eieren te leggen. Normaal gesproken zijn alle eieren nu uitgekomen. Ook de salamanders planten zich hier voort. In de zandlaag maken ze een hol en leggen daar hun eieren in. Daarna is de boot naar Champion eiland gevaren. Daar hebben we weer diep water gesnorkeld, dus op open zee overboord. Enorme scholen vissen kwamen er voorbij in allerlei l;leuren en maten. Enkele zeeleeuwen zwommen met ons mee en boven onze hoofden waren vogels visjes aan het vangen. Er is zelfs een witstiphaai gespot, maar was niet snel genoeg om die vast te leggen.

In de middag hebben we bij Postoffice Beach eerst een uur rondgevaren om onder andere de fregatvogel en de blauwvoet Jan van Gent te vereeuwigen en hebben daarna een wet landing gemaakt en gewandeld. Post Office Beach geeft eigenlijk al een beetje aan wat het is. Mensen laten hier post achter en als de volgende toerist denkt daar kom ik binnenkort in de buurt, dan neemt die de post mee en bezorgd het dan persoonlijk daar. De gedachte erachter is dat zo leuke contacten ontstaan en schijnt vaak sneller te gaan dan de reguliere post. Wij hebben er zelf geen kaarten achter gelaten, maar wel drie meegenomen bij ons in de buurt. Ze waren toevallig allemaal vandaag achter gelaten, terwijl het niet dezelfde afzender is. Als we terug zijn in Nederland, dan zullen we ze afgeven.

Daarna hebben we vanaf het strand van Post Office Beach gesnorkeld. Weer veel mooie vissen gezien, maar ook een zwemmende zeeschildpad. Terwijl ik er vrijwel met mijn neus bovenop zat, was hij rustig waterplanten aan het eten. Geweldig. Hij maakte er niets van dat er diverse snorkelaars om hem heen zwommen. Vanaf het strand hebben we ook diverse galapagospinguïns zien zwemmen. Wel op de foto gezet, maar helaas zwommen ze er niet meer toen wij gingen snorkelen.

Actief sinds 24 Sept. 2016