Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: José

08 Oktober 2016 | Peru, Arequipa

De nachtbus vertrok drie kwartier te laat en bleek een stuk minder luxe dan de eerdere bussen. Alleen een snack en geen entertainment. Hij kwam anderhalf uur te laat aan en dus geen ontbijt gehad en nauwelijks geslapen. Op het station maar wat gegeten, maar te laat. Ziek met een taxi naar het hotel gegaan en daar een paar uur geslapen. In de loop van de middag Arequipa verkend. Twee kloosters, een kathedraal en een aantal kerken. Het was zaterdag, dus we konden de diensten prima volgen. Voor een van de kerken stonden ze meeslepende liederen te zingen. Dat klonk eens positief in verhouding tot de dood en verderf in de andere kerken.

De receptie had geen vouchers voor ons ontvangen en het reisbureautje was dicht. Lekker handig als je weet dat je de volgende dag weg moet, maar niet weet waarheen. Vlak voor 18 uur kregen we dan toch de vouchers, maar zonder enige beschrijving. Blijkbaar wordt het tweede deel van Peru nog spannender door zelf uit te vinden waar de bussen en treinen vertrekken en waar de hotels liggen en wat er wel en niet inbegrepen is. Na het diner direct gaan slapen, in de hoop dat we ons morgen beter voelen. Gelukkig was dit geen plaats waar heel veel te zien was en zou er ook geen meter voor omrijden.

Actief sinds 24 Sept. 2016