Colca Canyon Tour deel 1 - Reisverslag uit Coporaque, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Colca Canyon Tour deel 1 - Reisverslag uit Coporaque, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Colca Canyon Tour deel 1

Door: José

09 Oktober 2016 | Peru, Coporaque

Toen ik 's nachts wakker werd bleek er geen elektriciteit te zijn. Er werd dus niets opgeladen, maar er was ook geen internet meer. Heel fijn als je al weet dat er in het volgende hotel geen internet is. Na het ontbijt meteen in een minibusje afgevoerd voor de Colca Canyon tour. Onderweg diverse malen gestopt om vier soorten lama's op de foto/video te zetten en mooie uitzichten en rotspartijen vast te leggen. Overigens noemen ze hier alleen de grootste soort lama (llama). Ook waren er voor mij onbekende vogels te spotten. Op het hoogste punt (4875 meter) ook nog even gestopt. Onderweg kregen we coca bladeren te kauwen, dat zou helpen tegen hoogteziekte. Op de hoogste top waren er allemaal steentjes op elkaar gestapeld. Geen natuurverschijnsel en niets uit de oudheid, maar gewoon wenssteentjes. Nee, ik heb geen steentjes gestapeld.

We werden in een dorpje over een markt heen geleid met etenswaren. Zelf had ik meer belangstelling voor de indianenbeelden. Hier lopen meer indianen rond dan in Lima. Wel 45% zou indiaan zijn in Peru, maar in Lima zie je vooral mengelmoesjes met veel Europese trekken. Omstreeks 13.15 uur kwamen we in het hotel aan en konden we om half twee eten. Lekker bijtijds als je voor zevenen je ontbijt hebt gehad. Heb er weinig meer van mee gekregen. Om drie uur was er een excursie naar de warmwaterbronnen. Drie kwartier wandelen, uur watertrappelen en met de bus terug. Heb gehoord dat er slechts één bad was, maar wegens de verbrandingen was dat geen aanrader, dus ook mijn reisgenoot heeft slechts toegekeken. Het uitzicht was er wel mooi. Geen plaatjes van gemaakt, want als je van plan bent het water in te gaan, dan is een camera niet zo handig.

Actief sinds 24 Sept. 2016