Ecuador Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Ecuador Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Ecuador Guayaquil

Door: José

25 Oktober 2016 | Ecuador, Guayaquil

Na onze twee kale bolletjes definitief afscheid genomen van dit krot en een taxi naar het vliegveld geregeld. Zonder enige onderhandeling bood hij een normale prijs, dus heeft hij op het vliegveld al het overgebleven kleingeld gehad. Op het vliegveld hebben wij gezorgd voor een stevig ontbijt en het weer ontstane kleingeld voor een goed doel achtergelaten. Terwijl wij aan het eten waren zagen we dat bij onze vlucht boarding stond. Leek ons wat vroeg 50 minuten voor tijd. Na ons ontbijt toch maar door de douane. Toen stond er last call bij de vlucht. Oeps, een vlucht die op tijd vertrekt. We waren op tijd en een kwartier eerder dan schema vlogen we al. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt, maar dat kan blijkbaar ook. Voordeel was dat we ook eerder in Ecuador waren. Eerst de tickets voor de volgende dag geregeld en daarna een taxi naar het hotel. Bij het hotel werden we heel gastvrij ontvangen, kregen een kaart van de stad waarop hij aangaf wat we allemaal konden bezoeken. Alsof we van de hel in de hemel waren gekomen. Opgefrist en in korte broek, T-shirt en sandalen lekker de stad in.

Natuurlijk eerst naar het leguanenpark waar Simon Bolivar op zijn paard hoog op een sokkel het plein bewaakt. Het is een gewoon stadspark waar leguanen en schildpadden vrij rondlopen. Een plek waar we veel te lang zijn blijven hangen, maar het is zo leuk daar. De kathedraal hebben we ook nog even vluchtig bekeken. Op een grote souvenirmarkt hebben we wat souvenirs gekocht. Daarna zijn we naar de haven gelopen. In een park hebben ze daar allerlei dinosaurussen geplaatst die nog bewegen ook. Aan het eind van de pier is er uitzicht op de heuvels met gekleurde huisjes. Iedere Zuid-Amerikaanse stad heeft zo zijn eigen favela. Op de pier gegeten, want we zijn gewezen op een watershow aan de andere kant van het centrum. Nu we dit gemist hebben in Lima, willen die graag hier zien. Het was absoluut een mooie show. Bewegende waterstralen op muziek. Er was ons aangeraden om na 21.00 uur niet meer lopend door de stad te trekken, dus zijn we bijtijds weer terug gegaan. Het was al donker en we waren er ook niet echt op gekleed. Jammer, want ook hier hadden we best meer tijd willen doorbrengen. Een heerlijke dag gehad.

Actief sinds 24 Sept. 2016