Op naar het cruiseschip San José - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Op naar het cruiseschip San José - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Op naar het cruiseschip San José

Door: José

28 Oktober 2016 | Ecuador, San Cristóbal

Om half tien moesten we het hotel al uit en de gids zouden we om 13.00 uur op de kade ontmoeten. Drie en een half uur dus overbruggen, terwijl je bagage bij je hebt. We besloten een deel van de tijd te benutten met kaartjes en postzegels kopen en te schrijven. Nadat die gepost waren een ijsje gegeten. Wat heen en weer gewandeld, in de zon, uit de zon. Had een T-shirt dat gewassen was en nog niet droog was, dus even als waslijn gefungeerd. Uiteindelijk maar op de pier gaan zitten waar we de gids zouden ontmoeten. Achter ons zaten mensen die aan iedereen vroegen (behalve aan ons) of ze ook met het cruiseschip San José meegingen, dus als we hen in de gaten hielden, dan kwam het voor ons wel goed.

Het schip heeft een capaciteit van 16 passagiers, maar er zijn er maar 13 mee. Duitsland, Groot-Brittannië, Zweden, Noorwegen, USA en Australië zijn in ieder geval vertegenwoordigd. De meeste mensen die we tot nu toe gesproken hebben zijn ervaren reizigers en hebben al veel van de wereld gezien. Dat levert interessante gesprekken op en er worden veel ervaringen uitgewisseld.

Na de lunch aan boord en een noodoefening zijn we terug naar San Cristobal gegaan in een rubberbootje. Eerst hebben we de Centro de interpretacion ambiental bezocht. In dit centrum wordt de hele geschiedenis van de Galapagos uitgelegd. Hoe de eilanden zijn ontstaan en door wie het is ontdekt, wat hun bevindingen waren, hoe er in de loop der jaren met de eilanden is omgegaan en natuurlijk de onderzoeken die Darwin heeft gedaan. Zeer interessant en alles tweetalig (Spaans en Engels) uitgelegd. Daarna mochten we tot 18 uur San Cristobal verkennen. Dat kenden wij natuurlijk al, dus zijn we langs het strand en de rotsen gaan wandelen. Daar kwamen we skeletten tegen van waarschijnlijk krabben. De zeeleeuwen en vogels wilden vandaag ook geduldig poseren voor ons. De gids had ons op het hart gedrukt dat het belangrijk was souvernirs te kopen, dus hebben we nog wat winkeltjes bezocht. Als een T-shirt van de Galapagos in Guayaquil 8 dollar kost en hier 20 dollar, waar zullen we die dan kopen? Volgens mij zijn ze hier het breakeven point allang voorbij en wordt er daarom niets meer verkocht.

Terug op het schip hebben we uitleg gehad over de volgende dag. We varen vannacht naar Espanola.

Actief sinds 24 Sept. 2016