Paracas - Reisverslag uit Paracas, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu Paracas - Reisverslag uit Paracas, Peru van perugalapagosrondreis - WaarBenJij.nu

Paracas

Door: José

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2016 | Peru, Paracas

Vandaag voornamelijk een reisdag. Hetzelfde ontbijt als gisteren en daarna een taxi via het hotel besteld naar het busstation. Dit wordt aangeraden voor de veiligheid. Het hotel vertelde dat het 18 Soles kostte. Ik vraag of taxi kan wisselen, maar dat moest ik aan chauffeur vragen. Die sprak echter geen woord Engels en zijn Spaans verstond ik niet als het al Spaans was. Bij aankomst bij het busstation was de prijs al 20 Soles. Wisselen kon hij niet. Vijf Dollar aangeboden (=17 Soles), maar daar wilde hij 10 Soles bij hebben, Uiteindelijk ging hij akkoord met 5 Dollar en 3 Soles en gaf hij van 5 Soles er anderhalf terug. Totaalprijs kwam daarmee op 20,5 Soles. We komen nog in dit hotel terug, dus de hoteleigenaar ga ik nog vertellen wat ik van hem vindt,

We waren ruim op tijd, dus eerst maar een supermarkt opgezocht om een echt ontbijt te scoren. De bus was super-de-luxe. Van die hele dikke ruime stoelen zoals in de business class in het vliegtuig. Kussentje, dekentje, een maattijd, drinken en natuurlijk entertainment. Het slechte wegdek gaf en gevoel van turbulentie, Na twee recente films waren we er. Ruim drie en een half uur. Onderweg voornamelijk zand en later ommuurde dorpen gezien. Eerst dacht ik dat het een gevangenis was. Drie meter hoge muren met vaak nog prikkeldraad erboven, maar het zijn dorpen. Er zijn ook veel verlaten dorpen. In Lima wonen 9 miljoen mensen en ik denk dat ze allemaal daarheen trekken. Opvallend vond ik dat er bij die dorpen wel veel grond was buiten de stad, maar dat er niets werd verbouwd. Het busstation in Paracas ligt op loopafstand van het hotel, dus we zijn lekker gaan lopen. Voor het gemak gegeten bij de buren, soort bistro en daarna nog even naar het strand gelopen. Ook bij dit hotel bekruipt mij het gevoel dat ik 1000x beter het zelf had kunnen boeken en het nooit meer door een reisbureau laat organiseren. Het is een klein bedompt hok en bij één van de bedden steken de veren door het matras heen. Gelukkig had ik het andere bed gekozen.

Actief sinds 24 Sept. 2016
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 10919

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 03 November 2016

Rondreis door Peru, Ecuador en de Galapagos

Landen bezocht: